Muzyka prawdziwych skinów



Grodzisk Mazowiecki. Zatrzymuje się pod Biedronka. Przy stoliku niedaleko od wejścia do sklepu siedzą dwaj młodzi faceci. Jeden z nich jest punkowcem. Wstają i ruszają do wejścia, spotykamy się pod drzwiami. Punkowiec jest klasycznie zrobiony, na głowie ma pasek - czarno, niebiesko, czerwony. W jednym uchu ma czarny tunel, z drugiego zwisa duży biały damski kolczyk. Do tego dżinsowy bezrękawnik, na nam sterta znaczków i naszywki, na jednej z nich czytam Radio Maryja Heavy Mental Radio. Poza tym spodnie w kratkę, oczywiście glany, białe przeciwsłoneczne okulary i miły uśmiech prezentujący braki w uzębieniu. "Chyba chłopie z Jarocina wróciłeś?", myślę.
- Dawno nie widziałem punkowca.
- Dekiel jestem.
- Alex. Drechy nie ganiają?
- Jestem tu sam, to co mają ganiać.
- Nie ma innych punkowców?
- Jest stara gwardia.
- Wyglądają już normalnie.
- Tak.
- A skini są?
- Jest jeden. Ale trzyma się z nami. To prawdziwy skin.
- A nie jakiś wariat naziol, co?
- No.
Wchodzimy do sklepu i każdy idzie po swoje. Spotykamy się pod kasą. Dekiel ma w koszyku jakieś  wafle. Wychodzimy i leniwie drepczemy przez parking.
- Ja też kiedyś byłem punkowcem. I nawet grałem w kapeli. Z kolesiami z Xenny. Nazywaliśmy się the Klaszcz.
- O! Znam.
- Lubisz Xennę, Dezertera?
- Nie słucham takich rzeczy.
- A czego słuchasz?
- Kapel oiowych.
- Skinolskiej muzyki?
- Muzyki prawdziwych skinów.
- Rozumiem, ja też kiedyś słuchałem oia. Cockney Rejects, Business. Fajne kapele.
- Ja słucham polskich kapel. Lubię ska i reggae. Zjarać lubię.
- Jasne. Ja też kiedyś lubiłem. Ale dziś mi się już nie chce. Mam pięć dyszek, to może dlatego.
- Nie wyglądasz.
- Ale mam. Wszystko się z czasem pozmieniało. W głowie, w życiu i w ogóle. Mam rodzinę i co innego jest już ważne.
Dekiel zdejmuje okulary. Patrzą na mnie trzeźwe bystre oczy.
- Wiesz ja tak wyglądam, ale tak na prawdę to jestem ogarnięty. Pracuję w najlepszej knajpie w tym mieście.
- A co w niej robisz?
- Jestem kucharzem. W pracy noszę czepek, pod którym chowam włosy.
- No i bardzo dobrze. Trzymaj się chłopie.
- Ty też.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opowieść o Pubie Moskwa

Narkomanka. Jaka historia ukryta jest w tej piosence?

Rozmowa z truckerką Aleksandrą Kun